سئو و گوگل

۱ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۰ ثبت شده است

۲۱
ارديبهشت

اسکریمینگ فراگ چیست؟

همانطور که گفتیم اسکریمینگ فراگ یک نرم‌افزار برای مدیریت خدمات سئو است که به بررسی سایت شما از دیدگاه موتورهای جستجو می‌پردازد. با استفاده از این نرم‌افزار که بر روی سیستم عامل ویندوز، مک و لینوکس قابل نصب است، هیچ نقطه‌ای از سایت شما از چشم کراولرهای وب دور نمی‌ماند.

شما با نصب این نرم افزار کاربردی؛ محتوای متنی، تصاویر، CSS، و هر صفحه و پستی را از منظر بهینه‌سازی موتورهای جستجو بررسی کرده و در صورت نیاز تغییر می‌دهید.

اطلاعاتی که اسکریمینگ فراگ در اختیار شما قرار می‌دهد، مشخص می‌کند که کراولرها، سایت شما را چگونه می‌بینند. این اطلاعات به میزان قابل‌توجهی در وقت و انرژی شما صرفه‌جویی کرده و کار سخت سئو را به یک فرآیند جذاب تبدیل می‌کند.

نحوه عملکرد اسکریمینگ فراگ

آنالیز سایت در زمانی کوتاه بزرگترین مزیت این نرم‌افزار است. البته مدت زمانی که این نرم‌افزار برای بررسی سایت شما نیاز دارد، بسته به اندازه سایت متفاوت است. نکته ی خوب در مورد این ابزار این است که طی یک فرایند کوتاه مدت، تمام اطلاعات مهم و کاربردی را آماده و برای آنالیز در اختیارتان می‌گذارد.

قدم اول برای اینکه از قابلیت‌های اسکریمینگ فراگ برای سئو استفاده کنید این است که ابتدا آن را دانلود کنید. اسکریمینگ فراگ برای ویندوز، مک و اوبونتو کاملا رایگان و در دسترس است. با تهیه نسخه پریمیوم قابلیت‌های بیشتری از این نرم افزار در اختیار شما خواهد بود؛ به عنوان مثال می‌توانید تعداد بیشتری URL را بررسی کنید.

کاربردهای اسکریمینگ فراگ

ابتدای کار باید URL را وارد قسمت Enter url to spider کنید سپس روی گزینه start کلیک کنید. اگر هم می‌خواهید subdomain های دیگری هم کراول کند (مثلا blog یا shop) تیکت گزینه Crawl All Subdomains را بزنید.

مزیت‌های این نرم‌افزار و کاربردی که در سئوی سایت دارد، عبارتند از:

۱. نمایش و برطرف کردن خطاها

در این نرم افزار می‌توانید وضعیت HTTP را بررسی کنید. مهمترین کدهای وضعیت HTTP عبارتند از 200، 301، 302، 404، 500 و 503 که در دوره آموزش اسکریمینگ فراگ به طور مفصل به بررسی آنها و همچنین ریدایرکت ها پرداخته‌ شده است.

خطای ۴۰۴، ریدایرکت دائمی ۳۰۱، ریدایرکت موقت ۳۰۲، خطای سرور ۵۰۰ و خطای غیرقابل دسترس ۵۰۰ از جمله خطاهایی هستند که توسط این نرم‌افزار شناسایی و برطرف می‌شوند.

۲. آنالیز تمام URLهای سایت

همان‌طور که می‌دانید ساختار URL مناسب اهمیت زیادی برای سئوی سایت دارد. یکی از قابلیت‌های منحصر به فرد اسکریمینگ فراگ، بررسی دقیق ساختار URL سایت است.

در این بخش شما می‌توانید فیلترهای کاراکترهای non ASCII،underscores، حروف بزرگ، تکراری و URLهای پویا را بررسی کنید. همه این عناصر می‌توانند مشکلاتی برای ایندکس کردن ایجاد کنند، بنابراین این قابلیت در بهینه‌سازی سایت به شما کمک شایانی می‌کند.

۳.اسکریمینگ فراگ چگونه عناوین را بررسی می‌کند؟

با کمک این نرم افزار عناوین از نظر سئو بررسی شده و از نظر وجود کلمات کلیدی بهینه‌سازی می‌شوند. چیزی که در مورد سئوی عناوین می‌دانیم این است که یک عنوان نباید بیش از ۶۰ کاراکتر باشد!

اگرچه این هنوز یک معیار کاربردی است، اما موتورهای جستجو عناوین را با معیار پیکسل می‌سنجند. در واقع گوگل عناوینی که طولانی‌تر از ۵۱۲ پیکسل هستند را کوتاه می‌کند.

از آنجایی‌ که حروف و اعداد خاص فضای بیشتری نسبت به سایرین اشغال می‌کنند، بنابراین تایتل‌هایی که کوتاه‌تر از ۶۰ کاراکتر باشند هم ممکن است به لحاظ تعداد پیکسل و در نتیجه از نظر گوگل بسیار طولانی باشد، به همین دلیل محاسبه کاراکتر برای تایتل خیلی نمی‌تواند معیار خوبی باشد ممکن است همان ۶۰ کاراکتر شما باز هم از نظر گوگل کوتاه‌تر شود!

خوشبختانه نرم‌افزار اسکریمینگ طول تایتل‌های شما را به جای کاراکترها با تعداد پیکسل اندازه‌گیری کرده و طولانی بودن آن را به شما هشدار می‌دهد.

 

باشگاه دیجیتال مارکتینگ ایران